丟架的記者


孔雪茵 經濟日報金融版副採訪主任


這是一個鬧記者的Post如果有人要對號入座無任歡迎但不用公開核實文中人物的身分咁鐘意核實不如留返工作用。


自以為做人都化化哋,有時見到行家處事失當或無病呻吟最多同朋友同事笑就算。不過今日收到一個電郵呢個moment我真係同醬爆一樣要爆啦。


是咁的某上市公司搞睇樓團43夜去西安北京及東京管理層訪問安排最後一日維時大約1小時管理層是新加坡人同場也有新加坡記者訪問主要以英語(講白點其實是Singlish+Chinglish)進行偶有夾雜普通話


坦白講Singlish是有點難聽但也不至於完全不明白公關事前已分派該上市公司的資料而且聽不明白的話當時亦有充足時間向管理層問清楚


訪問完結上車時我瞓著咗醒後有行家告訴我同團有幾個香港記者要求公關為剛才的訪問出「新聞稿」


以為自己聽錯「出乜新聞稿」這不是新聞發布會是訪問喎行家也嘆氣「最初佢叫公關寫返訪問出現過的數字然後就叫公關出稿仲要催人地早啲交


我的震驚久久不散心諗乜事剛才明明見到大家都有錄音聽不清楚可以重聽錄音或翻看筆記公關出「新聞稿」記者仲要做乜呢就係按Copy and paste那幾個記者由頭至尾都沒出過聲他們在整個參觀團究竟做過乜


懶記者見得多臉皮厚得來廉恥又薄成咁第一次遇上


翌日公關小姐真的把訪問Transcribe出來還逐點整理好呢個moment我就爆了


今日就要鬧爆這班丟盡全行架的記者


現在都有個怪現象記者會一結束行家不是跑去跟管理層傾多幾句而是圍成一圈圈中間有個人會唸唸有辭而其他人則低頭怒抄


佢地話呢啲叫駁料喎


駁料駁乜料你話有個數字有句quote聽不清楚想互相check無問題過去我亦曾駁/被駁料但現在駁料是「你可唔可以由頭駁一次


Q&A環節由頭講一次咁你呢位大哥大姐剛才記者會時做乜不如我駁個腦畀你仲有用啦


有人會話「可能管理層講英文普通話聽唔明哩Well都不要討論記者的語文水平如何但我見到廣東話進行的記者會都出現駁料圈


「財經新聞好深無咁易明」無問題但財經新聞深極都係講緊地如果管理層台上講時聽唔明行家台下駁料畀你又會明咩


我是新聞系畢業入行時也不懂財經明白「唔知對方講乜」那種怯只要勤力少少做功課睇下公司過去幾年新聞(都唔好話要求睇年報咁大件事)更缺乏財經根底的合理成年人也不會完全聽不懂記者會發生乜事


「唔出聲可能係怕醜啫」之不過我見過好多次這批「聾啞」記者在飯局參觀團突然不怕醜並踴躍發音「聾啞」記者是不限年資不限性別


我出差多年見過「聾啞」記者的要求有


「我要食炸蝦」公事飯局呀你當自己出街食飯「點解酒店無Wifi」問來自己上網玩不是公事傳稿「點解要咁早酒店大堂集合9點都話早無人叫你前一晚3點瞓


更妙絕的是部分「聾啞」記者會埋怨待遇差工作辛苦見/聽到時我從不搭嘴今日真係一次過鬧埋


在埋怨待遇差時其實閣下有沒有反省過自己的工作態度求求其其抄抄貼貼呃飲呃食渾渾噩噩又一day仲想人工高開早又嘈收夜又嘈幾多人真係日日做足12小時扣返中間hea發白夢吹水tea上網其實又做過乜


有時睇這些怨男怨女寫出的Product如果真係用足12小時寫只能夠寫交出這種質素不如轉行啦


怨乜呢我成日都唔明又無人逼你做記者我做了13年記者大部分時間樂業不明白行家的怨氣何來


埋怨人工低有沒有反省自己入錯行抑或工作能力和態度有問題


有能力的財經記者人工都算decent懷才不遇工就會遇到伯樂也許我的薪金會比金融界財經公關低但是我的見聞自由工作滿足感抵銷這是取捨問題


寄語患上「聾啞兼盲怨症」記者人生苦短趁後生轉行也不要影衰財經記者這個行業


感謝



沒有留言: